Zoeken in deze blog

maandag 7 november 2011

Briefing/ debriefing

De belangrijkste dingen die een machinist 's morgens wil weten, zijn: is er al koffie en waar staat mijn trein. Dan pas volgt het waarheen/waarvoor en eventuele ander mededelingen, zoals de plaatsen waar het niet spoort. En waar kan die briefing het beste gehouden worden, waar wordt de aandacht het beste vast gehouden? Juist, op het toilet! Dus waarom nog langer met botte sleutels in het hout kerven als het ook gemakkelijk kan. (Dit is overigens geen veel gebruikte uitdrukking op het spoor, het tegenovergestelde is meer in zwang.) Ik denk dat veel werknemers in andere bedrijven hier jaloers op zullen zijn. Ik weet alleen niet precies hoe de ruimte nu schoongemaakt wordt. Toen ik na de debriefing mijn colbert weer aangetrokken had, had iemand het bord ongemerkt geveegd...



- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten